خوبان روزگار

از خودرسته : شرح زندگي و سلوک عرفاني مهندس سيدجلال تناوش

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

:معرّفی کتاب ازخودرسته

شرح زندگی و سلوک عرفانی مهندس سیّدجلال تناوش رحمهُ‌الله
این کتاب درباره‌ي «مهندس سيّدجلال تَناوش» (1299-1376 ﻫ.ش.) است که رحمت خدا بر او باد!
مرحوم تناوش يکي از چهره‌هاي ارزشمند و بزرگ عرفان شيعي معاصر است. سيّدجلال اگرچه متولّد 1299 هجري‌شمسي است، ولي درعين‌حال خيلي به‌روز و اصلاً موضوعِ امروز ما است. او يکي از رکن‌هاي صنعت نسّاجي مدرن ايران است، به‌علّت تحصيلات عاليه و مفيدش، دل مهربان و روحيه‌ي خدمتگزاري‌اش به مردم و جوانان مملکت، بعد از دريافت مدرک مهندسي از خارج ـ که آن‌سال‌ها خيلي نادر و گران‌بها بود ـ و پس از سال‌ها زندگي و تجربه‌اندوزي در امريکا و اروپا، به ايران بازگشت و خداي کريم و رحيم، رويکردي شگرف به غيبِ عالَم را روزي‌اش ساخت.
اهمّيّت شناخت شخصيّت مزبور، ناظر به تحوّل عظيمي است که در نقطه‌ي آغاز آن فردي قرار دارد تحصيل‌کرده‌ي غرب و استادِ شاخص دانشگاه و مدير زبردست و تواناي صنعت، که در فرهنگِ دنيازده و لذّت‌گراي غربي هضم شده است؛ و در فرجامِ آن، عارفي قرار دارد والامقام و شوريده‌حال. ماجراي تحوّل يادشده براي عموم افراد، خصوصاً نسل تحصيل‌کرده و جذب‌شده به فرهنگ و سبک زندگي غربي بسيار عبرت‌انگيز و نيز اميدبخشِ امکانِ وقوعِ چنين دگرگوني‌يي از حَضيض دنيا تا اوج عالَم معناست.
اميدواريم حاصل اين تلاش، رضايت الهي و عنايت اولياي دين علیهم‌السّلام و خشنودي مرحوم تناوش را جلب نموده و آثار خير فراواني براي خوانندگان عزيز در پي داشته باشد.

[/vc_column_text]
[/vc_column][/vc_AZKHODRASTEH-pdfrow]

AZKHODRASTEH

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا